در مجمع سالیانه «گروه سرمایه گذاری مسکن» 50 ریال سود نقدی تقسیم کرد

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن سود نقدی 50 ریالی را به ازای هر سهم، میان سهامداران خود تقسیم کرد.

در مجمع سالیانه «گروه سرمایه گذاری مسکن» 50 ریال سود نقدی تقسیم کرد  

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت با مشارکت بیش از 87 درصد سهامداران شرکت در روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 96 در محل سالن سازمان مطالعات بهره وری و منابع انسانی تشکیل شد.

با  انتخاب سید علی رئیس زاده به نمایندگی از گروه مالی بانک مسکن به عنوان رئیس؛ ابوالفضل جعفری به نمایندگی از بانک مسکن به عنوان ناظر، سید رضا موسوی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان ناظر و محمد مهدی نادری (معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن) به نمایندگی از شرکت پویا نوین پارس به عنوان منشی، جلسه رسمیت یافت.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، محمدرضا امینی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، گزارش فعالیت یک ساله هیات مدیره را برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه سال مالی 96 برای حاضران قرائت کرد. امینی ضمن تشریح عملکرد سال گذشته گروه، از برنامه شرکت برای تعریف بیش از 320 هزار متر مربع پروژه جدید در سال 97 با تاکید بر تعریف حداقل 3 مگا پروژه خبر داد. وی با اشاره به اصلاح سبد محصولات شرکت و تمرکز بیشتر بر واحدهای مسکونی میان درآمدی، اقدامات مهمی انجام شده را در راستای ورود به بازارهای جدید از جمله تامین مسکن کارکنان 7500 خانوار از کارکنان صنعت نفت برای حاضران تشریح نمود.

در مجمع سالیانه «گروه سرمایه گذاری مسکن» 50 ریال سود نقدی تقسیم کرد  

مولدسازی دارایی‌های راکد و ساماندهی پروژه‌های متوقف

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در صحبت‌های خود، ضمن اشاره به وجود دارایی‌های راکد در سبد دارایی‌های شرکت، از برنامه‌های گسترده برای به گردش انداختن این دارایی‌ها خبر داد. وی به تعیین تکلیف اراضی شرکت اتحاد عمران پارس که فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شده بود اشاره کرد و گفت: از این طریق، حدود 160 میلیارد ریال از دارایی‌های راکد گروه تعیین تکلیف شده و در حال واگذاری است. امینی همچنین با اشاره به فروش زمین IT قم با سود مناسب و نیز زمین لاهیجان اشاره کرد و با تاکید بر این که فروش زمین‌های فاقد توجیه اقتصادی در دستور کار هلدینگ است، از فروش انبار اصفهان و انبار ملارد در آینده خبر داد.

امینی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای پروژه خدامی در سنوات قبل، به توافق جدید انجام شده با بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: «بر اساس مذاکرات انجام شده، مقرر شده است که ضمن افزایش بهای فروش پروژه به این بانک، آزادسازی ساختمان میرداماد این بانک که به عنوان بخشی از ثمن معامله به شرکت تهران واگذار خواهد شد، تسریع گردد که این موضوع منابع خوبی را در اختیار شرکت تهران قرار خواهد داد». وی در بخشی دیگر از سخنانش، فروش و به گردش انداختن 100 میلیارد تومان از دارایی‌های راکد گروه در سال 97 را از دیگر برنامه‌های مهم سال 97 عنوان نمود.

تاکید بر کاهش هزینه‌های تامین مالی در گروه

محمدرضا امینی در ادامه گزارش خود با اشاره به اخذ تسهیلات گران قیمت در سال‌های گذشته، از انجام اقدامات متعددی به منظور کاهش نرخ سود متوسط تسهیلات خبر داد که در نتیجه میانگین نرخ سود تسهیلات شرکت یک درصد کاهش یافته و برنامه‌ریزی انجام شده بر این است که در سال مالی آتی نیز این نرخ کاهش بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: برنامه اصلی شرکت، استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن و عدم استفاده از تسهیلات گران قیمت بانک‌های خصوصی است تا از این طریق، میانگین نرخ سود تسهیلات بیش از پیش کاهش یابد. امینی همچنین تاسیس پنج صندوق زمین و ساختمان، انتشار اوراق بدهی برای شرکت‌های تابعه و مدیریت دارایی‌های راکد و غیر مولد جهت بازپرداخت بدهی‌های گران قیمت را دیگر برنامه‌های هلدینگ در حوزه تامین مالی ذکر کرد.

بهبود در مدیریت پروژه و ساخت

امینی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص جلوگیری از بروز تاخیر در اجرای پروژه‌ها، برخی از اقدامات انجام شده در این خصوص را تشریح نمود. وی با تاکید بر به روز رسانی مستمر بهای تمام شده پروژه‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد سود کاذب و بروز مشکلات بیشتر برای شرکت‌های تابعه در آینده، گفت: «معاونت فناوری و مدیریت ساخت هلدینگ، به صورت ماهیانه تمام پروژه‌ها را رصد نموده و در صورت توقف اجرا به هر دلیل، اقدامات لازم به منظور جلوگیری از تاخیرات بیشتر صورت می‌گیرد».

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین به انجام اقدامات مختلفی در راستای پرهیز از رکود پروژه‌ها اشاره کرد که از جمله می‌توان به انعقاد قراردادهای مشارکت درون گروهی، مدیریت نقدینگی توسط هلدینگ به منظور رفع نیازهای فوری شرکت‌های تابعه و موارد دیگر اشاره نمود.

امینی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کنترل هزینه بهتر در گروه، تسریع و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های طولانی شده نظیر بام چالوس، به کارگیری نظرات مشتریان در طراحی محصولات و اجرای برنامه‌های مصوب سند مدیریت پروژه در حوزه فرایندها، زیرساخت‌های اطلاعاتی و نیروی انسانی را دیگر برنامه‌های این حوزه در سال 97 عنوان نمود.

حضور در بافت فرسوده؛ اولویت گروه

در ادامه گزارش، امینی با اشاره به ورود شرکت به پروژه 54000 متری بافت فرسوده تبریز، از ورود به پروژه‌های بافت فرسوده در اردبیل، تهران، زنجان و سایر شهرها خبر داد. وی با تاکید بر این که بسیاری از این پروژه‌ها مربوط به اقشار میان درآمدی بوده و مسکن اجتماعی محسوب نمی‌شوند، آن‌ها را در بازار هدف گروه ذکر کرد. امینی تاکید کرد: در ورود به پروژه‌ها، پرهیز از زیان و ایجاد سود مناسب برای سهامداران در کنار انجام وظایف حاکمیتی در دستور کار قرار دارد و از تمامی امتیازات ساخت و ساز در این بافت استفاده خواهیم نمود». وی همچنین با اشاره به این که در گذشته پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده منجر به ایجاد تحول در محلات شده است، الگودهی به کیفیت ساخت و ساز را از مهم‌ترین اولویت‌های گروه در ورود به این دسته از پروژه‌ها عنوان کرد.

توسعه سیستم‌های بازاریابی و فروش در دستور کار

مدیر عامل ثمسکن همچنین در خصوص بهبود سیستم‌های بازاریابی و فروش به بیان اولویت‌های آتی شرکت در این حوزه پرداخت. امینی با اشاره به وجود بیش از 1200 شعبه بانک مسکن در سراسر کشور، گفت: «در سال گذشته تلاش نمودیم از این پتانسیل بهره کافی را ببریم که این مسیر ادامه داشته و امیدواریم در سال آینده بتوانیم بیش از پیش از این فرصت استفاده نماییم». وی همچنین کاهش شکاف فروش و پیشرفت پروژه‌ها به کمتر از 30 درصد و طراحی و اجرای نظام بهره‌برداری پروژه‌های تجاری به منظور تسهیل فروش را از دیگر برنامه‌های گروه عنوان نمود.

در مجمع سالیانه «گروه سرمایه گذاری مسکن» 50 ریال سود نقدی تقسیم کرد

توزیع 50 ریال سود نقدی به ازای هر سهم میان سهامداران

در ادامه و بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به پایان آذرماه سال 96 به تصویب حاضران در مجمع رسید. تصمیم گیری در خصوص سود نقدی سال مالی 96 دستور بعدی جلسه مجمع بود که مقرر شد سود نقدی50 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت تقسیم شود.

در این مجمع همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 96 و هم چنین روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت به مدت یکسال انتخاب شد.

انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره دستور دیگر مجمع شرکت بود که بر اساس رای گیری از سهامداران، اعضای حقوقی به ترتیب شامل «بانک مسکن»، «شرکت گروه مالی بانک مسکن»، «شرکت عمرانی مسکن گستر»، «.شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی» و «شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی» برای مدت دو سال به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

در مجمع سالیانه «گروه سرمایه گذاری مسکن» 50 ریال سود نقدی تقسیم کرد

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید