چگنی : امسال شاهد علائم پیش رونق مسکن در کشور هستیم

مدیر کل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این که دوره‌های رکود بخش مسکن در کشور، معمولا بین 3 تا 4 سال بوده است، گفت: امسال شاهد علائم پیش ‌رونق و خروج از رکود این بخش هستیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، 'علی چگنی' روز یکشنبه با بیان اینکه رکود کنونی بخش مسکن 4 ساله شده است، گفت: باید توجه کنیم که این رکود به تبعیت از اقتصاد کشور، رخ داده و تنها شامل بخش مسکن نبود بلکه شامل مجموعه اقتصادی کشور بوده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه در این سال ها تولید مسکن در کشوربسیار افزایش یافته است، یادآورشد: براساس آمار سرشماری سال 1395، معادل 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد و همه می‌خواهند بفروشند بنابراین اکنون انباشت تقاضا وجود ندارد.
چگنی بیان کرد: هرچند با وجود 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی ارزش آنها را 250 میلیارد دلار برآورد می کنند، اما در بازار مسکن امسال شاهد علائم پیش ‌رونق و خروج از رکود هستیم و افزایش قیمت نیز به اندازه تورم خواهد بود.
مدیر کل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن، اظهارداشت: با این حال همه منابع مالی مسکن‌ مهر مانند گذشته به این پروژه تزریق شده و آثار منفی مسکن مهر قابل‌انکار نیست و آنقدر بزرگ شد که اقتصاد کشور را دچار مشکل اساسی کرد.
به گفته چگنی، در حال حاضر 130 هزار واحد از پروژه مسکن مهر باقی مانده تا به اتمام برسد و از این تعداد 100 هزار واحد فاقد متقاضی و باقی در دادگاه‌ها مشغول رفع مشکلات حقوقی زمین‌های خود هستند و تسهیلات این واحدها نیز از 300 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، بازار مسکن کشور از سال 91 به علت افزایش 6 برابری قیمت آپارتمان و 9 برابری قیمت زمین به رکود رفته و دولت در تلاش است با افزایش سقف تسهیلات مسکن بار دیگر رونق به بازار مسکن برگردد و کارشناسان پیش بینی می کنند بازار خرید و فروش مسکن از نیمه دوم امسال تا حدودی رونق بگیرد.

 

۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱
ایرنا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید