اعطای تسهیلات مسکن بدون سپرده به مشتریان واحدهای احداثی صندوق‌های زمین و ساختمان


اعطای تسهیلات مسکن بدون سپرده به مشتریان واحدهای احداثی صندوق‌های زمین و ساختمان
به منظور رونق‌بخشی به بازار سرمایه و نیز تسهیل در فروش واحدهای احداثی صندوق زمین و ساختمان، بانک مسکن به واحدهای احداثی از طریق صندوق‌های زمین و ساختمان، تسهیلات مسکن بدون سپرده اعطا می‌نماید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، پیرو مکاتبات این شرکت و تصمیمات اتخاذ شده، بانک مسکن در 5 سال آتی تا سقف‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی ایران (در حال حاضر به ازای هر واحد 600 میلیون ریال در تهران، 500 میلیون ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال در سایر شهرها) تسهیلات خرید بدون سپرده اعطا می‌نماید. این مصوبه تنها در خصوص واحدهایی قابل اجرا است که مراحل اجرایی آن‌ها به پایان رسیده و تکمیل شده باشند.
شایان ذکر است صندوق‌های زمین و ساختمان یکی از ابزارهای تامین مالی صنعت ساختمان هستند که به منظور جمع‌آوری و استفاده از سرمایه‌های خرد در راستای تقویت تامین مالی این صنعت ایجاد شده‌اند. این صندوق‌ها همچنین مزایای بسیاری را برای خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها ایجاد می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها، امکان سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان و بهره‌مندی از مزایای این صنعت با سرمایه‌های اندک و خرد است.  تا کنون 4 صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در بازار سرمایه تعریف و عرضه شده‌اند که تاسیس سه صندوق مسکن شمال غرب، مسکن نارون و نگین شهرری، توسط شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن انجام شده است.
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید